Ne aramıştınız! Birşeyler yazın...

Doğum Kontrol Hapı

dogum-kontrol-haplari

Doğum Kontrol Hapı

Oral kontraseptif haplar olarak bilinen OKS haplar hamilelik olayının engellenmesini sağlayan hormon içeren haplardır. Rahmin içine sperm girişini önleyerek gebeliği önlemede yardımcı olur. 15-49 yaş arası kadınların kullandığı bu haplar kurallara uyularak kullanıldığından gebeliği %99 oranında engeller.

OKS Haplar Nasıl Kullanılır?

Doğum kontrol haplarının içinde 21 adet bulunmaktadır. Doğum kontrol hapları östrojen ve progesteron hormonlarını içeren haplardır. Yeni başlayacak olanların kutudaki ilk hapı adet başlangıcının birinci veya ikinci günü almaları önerilir. Hapların üzerinde belirtilen kullanım talimatlarına uymak oldukça önemlidir.

Doğum Kontrol Haplarının Yan Etkileri Nelerdir?

Doğum kontrol haplarının gebeliği önleme gibi faydalı etkilerinin dışında düzenli kullanımla birlikte getirdiği bazı yan etkileri de vardır. Bazı sağlık sorunları ile birlikte bu yan etkiler artabilmektedir. Doğum kontrol haplarının uzman bir doktor kontrolünde değerlendirilerek doktor yardımı ile alınması önerilir.  OKS doğum kontrol haplarının yan etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz;

• Adet döngüsünde düzensizlik
  •  Kilo artışı
  •  Duygu durumlarında değişiklik
  •  Memelerde hassasiyet oluşumu
  •  Baş ağrısı
  •  Mide bulantısı

Kimler İçin Doğum Kontrol Hapı Kullanımı Sakıncalıdır?

Bazı kişiler için doğum kontrol haplarının kullanımı sakıncalıdır. Bunlar;

• Meme kanseri durumunda olan hastalar
  • 35 yaş üzerinde ve sigara içen kadınlar
  • Karaciğer hastalığı olanlarda,
  • Gebelik şüphesinin olduğu durumlar
  • Hipertansiyonu olan hastalar
  • Düzensiz âdet kanamasının olduğu durumlarda doğum kontrol haplarının kullanılması sakıncalıdır.

Doğum Kontrol Hapı Kısırlığa Yol Açar mı?

Doğum kontrol hapı, düzenli olarak kullanıldığında içerisindeki hormonlar yumurtalıkları baskılar. Bu tür ilaçları kullanan kişiler ilaçları kullandıkları süre döneminde gebe kalamazlar. İlaç kullanımı kesildikten yaklaşık 1 -2 ay sonra kişilerin âdet kanamaları eski düzene dönecektir. Böylelikle kişiler tekrardan gebe kalabilirler.